Dag 12 Rondreis Noorwegen 2014

30 juli 2014 - Bismo, Noorwegen

Als we wakker worden komt het met bakken uit de hemel. Wat een troosteloos weer is het! We eten in de camper en gaan toch maar op pad. We hadden de Trollstigen in gedachten, maar dat lijkt niet veel te worden. We rijden maar eerst naar Dalsnibba, een uitkijkpunt op de Geirangerfjord op maar liefst 1500 meter hoogte. Eenmaal hier aan gekomen trekken we onze jassen en schoenen aan en gaan we de camper uit, en..... het wordt droog en de zon begint zelfs te schijnen! Wel is het erg koud, dus we besluiten eerst lekkere warme chocomelk in de camper te drinken. Dan gaan we toch maar naar buiten om foto's te maken. En mooi dat het daar is! Tussen de bedrijven door zoeken we ook nog regelmatig een cache (geocaching) zo ook bij Dalsnibba. Zo'n mooie plek moet natuurlijk wel op onze loglijst staan. We rijden verder op de Trollstigen, en het weer blijft prima. Aan de koude kant, maar wel met een zonnetje tussen de bewolking door.

Aan het eind slaan we rechtsaf de tunnel in en we gaan richting weg 258, van Videseter naar Grotli. Meer omdat we tijd over hebben dan dat we het gepland hebben, maar wat is het hier super mooi! Wat ons betreft tot nu toe de mooiste weg die we gereden hebben. Er is bijna niemand, en het asfalt gaat al snel over in gravel. Fantastisch!

We rijden uiteindelijk tot bijna in Bismo, waar we een camping vinden, Furuly camping. Met internet, dus het reisverslag kan weer bijgewerkt worden. Morgen weer verder.

1. Papa:
    31 juli 2014