Dag 14 Rondreis Noorwegen 2014

1 augustus 2014 - Fagernes, Noorwegen

We kleden ons warm aan als we na het ontbijt op pad gaan. De camper parkeren we bij de ingang van het Jotumheimen National Park. We lopen 2 km naar het startpunt van de wandeling richting Besseggen. Dit is een trip van 7 uur enkele reis, dus dat lijkt ons een beetje teveel van het goede, maar we besluiten wel om te klimmen tot het topje om het uitzicht te kunnen zien. Deze klim gaat over een rotsig pad en is ZWAAR. We klimmen ruime anderhalf uur en Sven is het zat! Maar we zijn nog niet bij de top, dus nog een klein stukje.... (Waar heb ik dat eerder gehoord?) We krijgen hem toch mee naar ruim 1450 meter, en tot onze grote verrassing staan er 2 rendieren op nog geen 30 meter van ons af. We nemen elkaar afwachtend op, maar als de rendieren gaan liggen en in ons geen gevaar zien, gaan wij er ook bij zitten en nemen de nodige foto's. Wat een ervaring! We gaan op weg terug, maar kunnen er niet over uit wat we van zo dicht bij hebben gezien! De terugreis neemt nog weer ruim een uur in beslag, maar dan hebben we de camper bereikt.

We vervolgen onze weg tot in Fagernes, na zoals altijd onderweg de boodschappen te hebben gedaan. We staan op camping Fagernes waar de kinderen meteen vriendjes maken, daar hebben we geen kind meer aan. We genieten voor de camper in de zon. Die hadden we gemist!

Tom zorgt voor de worstjes op de bbq en André regelt de gebakken aardappelen, lekker! Na het eten nog even facetimen met thuis. Met z'n allen onder douche in complete badkamers. Dan nog een filmpje en de dag zit er weer op.