Dag 13 Rondreis Noorwegen 2014

31 juli 2014 - Vågå, Noorwegen

Vanochtend schijnt de zon, maar als we de tafel hebben gedekt staat er toch een koud windje. Toch maar naar binnen verhuizen dus. Na het ontbijt vertrekken we richting Lom. Daar bekijken we de stavkirke, en het plaatsje zelf. Het is hier gezellig (touristisch) druk. We rijden verder en nemen weg 51 naar het zuiden. Onderweg eten we bij de kloof/ waterval waar ridder .... een andere ridder in de kloof heeft gegooid omdat deze zijn vrouw had afgepakt. Aangezien we net Snuf en het spookslot(!) hadden gekeken met een soortgelijk verhaal was dit natuurlijk helemaal super! We pakken onderweg nog de nodige schatten mee en belanden rond 16.00 op de camping vlak bij het Jotumheimen National Park, onder Vågå. Het is hier echt KOUD! De camping ligt op 1000 meter boven zeeniveau en het waait omzettend! We gaan dik ingepakt naar buiten als het moet, maar het liefst blijven we binnen. André trotseert de kou en gaat nog 5 km hardlopen, maar de kinderen en ik blijven lekker binnen en spelen een potje opleggen. Gezellig! Na het eten nog een filmpje in de laptop en op tijd naar bed.