Dag 5 Rondreis noorwegen 2014

23 juli 2014 - Hjelmeland, Noorwegen

Vanmorgen was het weer nog steeds geweldig. Misschien wel iets te mooi voor onze plannen voor vandaag. We gaan naar de Preikestolen! Rond 9.30 beginnen we aan onze klim. In eerste instantie worden we aan alle kanten ingehaald door jan en alleman en maken we ons een beetje zorgen. Niet terecht blijkt al snel als mensen bij bosjes pauze gaan houden en wij als een geoliede machine naar boven stampen. 2 uur heen en 2 uur terug zou de tocht duren volgens het bord bij de parkeerplaats. Met temperaturen rond de 30 graden hadden we deze tijd ook wel nodig. Twee uur lang over grotere en kleine rotsen naar boven klimmen en klauteren. Natuurlijk hebben we eenmaal boven uitvoerig van het uitzicht genoten, onder het genot van een heerlijk broodje leverpastei met ranja;) Rond 15.00 zijn we weer beneden. Moe maar erg voldaan!

We stappen in de camper om nog een stukje te rijden, aangezien we door de camper pech van maandag enige vertraging hadden opgelopen. We komen per ongeluk op een weggetje waar we niet hadden moeten zijn, maar komen daardoor ook langs onze slaapplaats. Een stukje langs de kant van de weg waar we samen met nog een camper en 2 tentjes overnachten aan de rand van een meer. Natuurlijk wordt er nog eerst even gezwommen, en daarna maken we ons eten klaar op een kampvuur. Dit in Noorwegen op z'n best!

Om 23.00 gaan we dan toch echt slapen, terwijl het buiten nog steeds niet donker is. Welterusten!